VOORBEREIDING & WERKWIJZE


Stap voor stap onze werkwijze, en wat we van jullie vragen ter voorbereiding. Just to get the best results possible!

Tinten | Voorbereiding & werkwijze

Een afspraak maken om de ruiten van uw auto te laten tinten kan via e-mail of telefonisch. Wij zijn geopend van maandag t/m vrijdag. Om onze planning in stand te houden, kunt u ons alleen bezoeken op afspraak.

Het is handig om tijdig een afspraak te maken, het kan erg druk zijn. De gemiddelde tijd om een afspraak in te plannen om uw ruiten te laten tinten is 2 à 3 weken.

Wij zijn een dagdeel (ochtend of middag) bezig met het tinten van de autoramen. Onze voorkeur gaat er naar uit om met u een dag(deel) te bespreken wanneer u de auto kunt missen. In de wintermaanden hebben wij de auto wat langer nodig, zodat deze eerst op temperatuur kan komen, alvorens wij deze kunnen gaan plakken.

Voor onze monteur die aan uw voertuig mag werken is het prettig als u het voertuig achter laat. Deze kan dan geconcentreerd zijn werkzaamheden verrichten. Als uw auto klaar is, melden wij u dit telefonisch of via What’s app.

  • ..Deze voorbereidingen treft u thuis

    We vragen u om voorafgaand het voertuig te wassen en te stofzuigen. Zand, stof en dierenharen zijn funest voor het eindresultaat. Wanneer mogelijk graag eventuele kinderstoelen, bagage en zonneschermpjes thuis verwijderen om de toegang te vergemakkelijken. Verontreinigde voertuigen verhinderen de kwaliteitsgarantie.
  • Wanneer u de auto langs brengt

    Tijdens de ontvangst van het voertuig bespreken we nogmaals de mogelijkheden en helpen u met het maken van de juiste keuze. Soms is het lastig de juiste tint bij een voertuig te kiezen, hierin kunnen we adviseren doormiddel van ervaring, beeldmateriaal en demoruiten.
  • Wij gaan aan het werk!

    We maken alle ruiten aan de buitenzijde schoon en maken alle folie op maat en in vorm. Daarna wordt iedere ruit goed gereinigd om vervolgens ons product strak aan te brengen. Portierruiten tinten we tot het rubber en werken we naadloos langs de randen af. Hierna zijn er geen blanco randen zichtbaar. Bij ruiten met een dot matrix (de zwart gestippelde rand) in de ruit bestaat de kans dat deze iets zichtbaar blijft. Dit omdat er nadien een ijzerhoudende folie die stug is overheen wordt gemonteerd en de dots op de ruit liggen.
  • Als u er mee rond rijdt

    Na montage heeft de glasfolie ca. 14 dagen tijd nodig om volledig te drogen. Tijdens dit drogingsproces raden wij u aan de ramen niet te reinigen aan de binnenzijde. Eveneens is het raadzaam om de achterruit- verwarming in deze 14 dagen niet te gebruiken zodat de folie niet geforceerd wordt in het drogingsproces. Na deze 14 dagen kunt u de ruiten op de gebruikelijke manier reinigen. (Voorkeur gaat uit naar Glassex met een zachte doek.)
  • Garantie

    Op glasfolie die aangebracht is in voertuigen geven wij 5 jaar garantie op delamineren, verkleuren en loslaten. Beschadigingen zoals gaatjes en krassen door het niet in acht nemen van de juiste voorbereiding of onjuist gebruik van ons product vallen uiteraard niet onder onze garantie!

Wrappen | Voorbereiding & werkwijze

Een carwrap wordt in veel gevallen later aangebracht. Dit houdt in dat eventuele gebruikssporen aan de auto wellicht zichtbaar blijven na het aanbrengen van de folie. Het aanbrengen van de folie zorgt voor een andere kleur auto, een andere uitstraling. Let wel op! Het haalt geen beschadigde delen weg. Een kras, deuk, steenslag of roest blijft ook na het aanbrengen van de folie zichtbaar.

  • Voor het beste resultaat, vragen wij u om het volgende te doen voordat u de auto bij ons brengt:

    Was de auto op een simpel programma, zonder toevoeging van wax of andere extra middelen. Omdat wij ook de portieren van de auto openen, is het fijn als de auto van binnen ook schoon is. Dit om eventueel stof, haren of andere aanwezige zaken, zo min mogelijk over te laten springen op de lijmlaag van de folie.
  • Bij ontvangst

    Tijdens de ontvangst van het voertuig nemen we nog eenmaal door wat er gewrapt gaat worden. Wij zullen (gemiddeld) twee/drie dagen aan uw auto werken bij een volledige carwrap (afhankelijk van model en wrap). Om de auto op de juiste temperatuur te kunnen monteren, vragen wij u de auto aan het eind van de dag waarop wij beginnen met wrappen, bij ons neer te zetten. Als voorbeeld: dinsdag en woensdag plakken is uiterlijk maandag eind van de dag de auto schoon brengen.
  • Wij gaan aan het werk!

    Wij beginnen met het demonteren van de onderdelen die we kunnen demonteren. Denk hierbij aan handgrepen, raamlijsten, antennes, spiegels, lampen en delen van spoilers of bumpers. Vervolgens verwijderen we teerspetters, hars, vliegen of ander vuil dat na het vooraf wassen niet verdwenen is. Dan ontvetten wij de gehele auto grondig. We zorgen dat de folies op de benodigde afmetingen voor alle onderdelen die gewrapt gaan worden klaar liggen. Voordat we een deel folie aanbrengen, ontvetten we nogmaals het deel waarop het betreffende stuk folie aangebracht gaat worden. Zo gaan we de gehele auto wrappen. Alle losse onderdelen wrappen we ook. Als deze klaar zijn, monteren we deze weer op de auto voor een mooi eindresultaat!
  • De juiste nazorg voor het beste resultaat

    Wij vragen u de eerste twee weken na het wrappen uw auto niet te wassen. Dit zodat de folie volledig kan hechten. Na deze twee weken kan de auto door de wasstraat (programma’s zonder extra toevoegingen) of met de hand worden gewassen.
  • Garantie

    Op voertuigen jonger dan 3 jaar(op het moment van wrappen) kunnen wij op de folie en montage hiervan garantie geven. Voor voertuigen ouder dan 3 jaar hanteren wij een aangepaste garantie die wij kunnen bepalen en met u zullen bespreken op het moment dat wij dat auto de eerste keer zien.

Garanties wrappen & tinten

Wij verstrekken 3 tot 5 jaar garantie op de folie, dit afhankelijk van het merk folie dat voor uw auto is gebruikt. Op de montage geven wij 6 maanden garantie, mits de auto door u op normale wijze gebruikt en onderhouden (regelmatig wassen) wordt. Wanneer de volgende situaties van toepassing zijn, dan kunnen wij geen garantie geven.

- Ondergrond niet goed schoon.
- Een slechte laklaag.
- Delen van roestvrij staal.
- Flexibele ondergronden (bijv. zeilstof of cabriokappen).
- 3D contouren en extreem diepe geulen.
- Rubber (afwerkingsranden).

Maak kennis met ons

Tinten zit in ons bloed, we tinten & wrappen en houden van het resultaat wat dit oplevert. We willen dit ook met trots aan je laten zien! Bezoek onze gallerij om foto's te bekijken van klanten die u voorgingen.

Naar de fotogallerij
error: Het is niet toegestaan inhoud te kopiëren of gebruiken zonder toestemming van De Tintfabriek