FAQ

Hier vind je de meest gestelde vragen + antwoorden over het tinten & wrappen. Staat jouw vraag er niet tussen? Dan neem aub contact met ons op om deze te beantwoorden.

FAQ | TINTEN

1Kan ik er op wachten?
Wij zijn een dagdeel (ochtend of middag) met uw auto bezig. Om onze monteur ongestoord zijn werk te laten doen, vragen wij u om de auto bij ons achter te laten en deze later weer op te halen.
2Wat kost het?
Dat is afhankelijk van het merk en type auto en welke ramen u voorzien wilt hebben van folie.
3Wat maakt de prijs?
Wij werken al jaren met dezelfde folie, waarvan wij weten wat de kwaliteit en levensduur is. Naast de folie zijn wij ook uren kwijt aan de montage van de folie. Daarnaast geven wij hierop ook levenslange garantie bij normaal gebruik van de ruiten. De combinatie van deze factoren, zorgt voor de prijzen die wij hanteren.
4Hoe lang ben ik mijn auto kwijt?
Het tinten duurt een dagdeel. Wij vragen u in de meeste gevallen om de auto aan het eind van de dag bij ons neer te zetten en aan het eind van de daaropvolgende dag weer op te halen. Of in een nader contact een specifieker tijdstip voor halen en brengen af te spreken.
5Welke tinten hebben jullie?
Wij hebben de meest gangbare tinten per merk auto op voorraad. Dat zijn de volgende tinten: een 5%, 20% en 35% lichtdoorlatende folie.
6Mag ik de voorruiten ook laten tinten?
Wij hebben de folie die toegestaan is op de voorste zijruiten. Wij leveren bij deze ruiten een tintcertificaat wat aangeeft welke folie erop geïnstalleerd is. Deze voorste zijruiten brengen wij alleen op eigen risico aan.
7Hoe moet ik de ruiten schoonmaken?
Na het aanbrengen van de folie verzoeken wij u om deze de eerste twee weken niet aan te raken of te reinigen. Daarna kunt u deze met een zachte doek en een standaard ruitenreiniger schoon maken.
8Gaat de folie verkleuren?
De raamfolie die wij aanbrengen is tot op heden nog nooit verkleurd. Vandaar dat we ook een levenslange garantie durven te geven.
9Ik zie regelmatig auto’s met vouwen en bubbels in de folie, krijg ik dat ook?
Wij brengen de raamfolie naadloos en zonder bubbels of vouwen aan. Een enkel stofpuntje kunnen we helaas niet uitsluiten, maar deze geven niet het effect van de vouwen en grote bellen die regelmatig helaas ook zichtbaar zijn.
10Werkt mijn achterruitverwarming nog na het plakken van de folie?
Jazeker, deze blijft op dezelfde manier werken en kunt u gewoon blijven gebruiken.
11Is mijn zicht naar buiten nog wel goed nadat de folie aangebracht is?
Het zicht naar buiten blijft hetzelfde, alleen wordt het iets donkerder (afhankelijk van de gekozen tint). Dit is te vergelijken met het dragen van een zonnebril.
12Op welke dagen plakken jullie?
Wij werken van maandag tot en met vrijdag. Dit zijn de dagen waarop wij een afspraak voor u in kunnen plannen.
13Kan ik het tinten achteraf betalen middels een factuur?
Voor particuliere klanten vragen wij om bij het afhalen van uw auto ter plekke te betalen. Dit kan middels pin of in geval van contante betaling, graag gepast.
14Kan ik mijn ramen nog wel open doen nadat deze geplakt zijn?
U kunt uw ramen gewoon blijven openen. Alleen de eerste 48 uur na het aanbrengen van de folie, vragen wij u om dit niet te doen. De folie moet dan nog volledig hechten.

FAQ | WRAPPEN

1Kan ik er op wachten?
Het volledig wrappen van een auto neemt 2 tot 3 dagen in beslag. Wachten is dus niet mogelijk.
2Wat kost het?
Afhankelijk van het merk en model auto (en eventuele toevoegingen als spoilers, uitbreidingen op bumpers of andere zaken) zal gekeken worden naar de kosten voor het wrappen van uw auto. De keuze voor kleur en merk folie is hierin ook bepalend voor de prijs. De prijzen beginnen vanaf € 1750,- excl. BTW.
3Hoe lang ben ik mijn auto kwijt?
U bent uw auto 2 tot 3 dagen kwijt. Wij vragen u om de auto aan het eind van de dag voorafgaand aan de ingeplande data, bij ons neer te zetten.
4Hoe moet ik de auto schoonmaken?
Voordat u de auto bij ons neerzet, vragen wij u deze te wassen zonder toevoeging van waxen of andere middelen. Na het wrappen kunnen wij u adviseren wat het beste middel is om bij uw auto (afhankelijk van de folie die er op zit) te gebruiken. De eerste twee weken na het wrappen heeft de folie nodig om het definitieve eindresultaat te worden (folie moet eerst wennen aan uw auto). Na deze twee weken kunt u de auto gewoon wassen met de hand of in de wasstraat.
5Gaat de folie verkleuren?
Ieder product dat blootgesteld wordt aan zonlicht en weersinvloeden, is hieraan onderhevig. Een auto zonder folie zal in de loop van de jaren ook verkleuren. Zolang dit in zijn geheel plaatsvindt, valt dit niet op. Dus ja, folie zal ook verkleuren net zo minimaal als de lak van uw auto, wanneer hier geen folie overheen zit.
6Mijn auto heeft krassen/roest/deuken, kan deze dan gewrapt worden?
Ons advies is om uw auto dan eerste te herstellen, zodat het oppervlak waarop wij de folie aanbrengen glad is. Een roestplek blijft doorroesten, ook onder de folie. Een deuk kan soms door folie zelfs meer opvallen dan voorheen.
7Werkt mijn achterruitverwarming nog na het plakken van de folie?
Jazeker, deze blijft op dezelfde manier werken en kunt u gewoon blijven gebruiken.
8Is mijn zicht naar buiten nog wel goed nadat de folie aangebracht is?
Het zicht naar buiten blijft hetzelfde, alleen wordt het iets donkerder (afhankelijk van de gekozen tint). Dit is te vergelijken met het dragen van een zonnebril.
9Ik wil graag de binnenkant van mijn auto ook gewrapt hebben, doen jullie dit ook?
Wij kunnen op uw verzoek delen van de binnenkant ook wrappen. De prijs voor een carwrap baseren wij in eerste instantie op alleen de buitenkant van de auto. Heeft u de wens om ook de deurstijlen en dieper naar binnen liggende delen te wrappen, dan maken wij u hier graag een passende prijs voor. Voor het wrappen van dashboards, middenconsoles of andere delen van het interieur kunnen wij u ook van dienst zijn.
10Met welke folies wrappen jullie?
Wij werken met de folies van Oracal, Avery en 3M. Dit zijn folies waar wij goede ervaring mee hebben en waar wij achter kunnen staan.
11Willen jullie mijn auto voor mij wrappen als ik zelf folie aanlever?
Nee, dit doen wij niet. Wij monteren alleen onze eigen folies.
12Op welke dagen plakken/wrappen jullie?
Wij werken van maandag tot en met vrijdag (feestdagen uitgesloten).
13Kan ik het achteraf betalen middels een factuur?
Voor particuliere klanten hanteren wij betaling middels pin of contant (gepast) bij afhalen van uw auto.
error: Het is niet toegestaan inhoud te kopiëren of gebruiken zonder toestemming van De Tintfabriek